نکات و روش های پرورش بلدرچین در خانه

نکات و روش‌های پرورش بلدرچین در خانه - شرکت آدان دانه
امتیاز مطلب:
4.2/5

امروزه یکی از فعالیت‌های پرسود در صنعت طیور، پرورش بلدرچین است. شما می‌توانید پرورش این پرنده را به دو شکل پرورش بلدرچین گوشتی و بلدرچین تخمگذار انجام دهید. اگر شما هم به دنبال یادگیری نکات و روش‌های پرورش بلدرچین در خانه هستید، حتما تا انتهای این مقاله با شرکت آدان دانه همراه باشید.

 

آشنایی با بلدرچین

بلدرچین پرنده‌ای با جثه کوچک بوده که معمولا روی زمین زندگی می‌کند و اغلب اوقات مسافت کمی را پرواز می‌کند. غذای طبیعی بلدرچین دانه‌های مختلف، حشرات و … است. امروزه در برخی از مناطق دنیا، بلدرچین را پرورش داده و از گوشت و تخم آن ها استفاده می‌کنند.

 

مزایای پرورش بلدرچین در خانه

پرورش بلدرچین می‌تواند مزایا و سود بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. بلدرچین بر حسب نژاد خود در سن ۴۰ تا ۴۵ روزگی شروع به تخمگذاری می‌کند. وزن مناسب برای کشتار هر بلدرچین چیزی حدود ۲۵۰ گرم است. مزایای پرورش بلدرچین شامل موارد زیر است:

۱. بازار فروش مناسب

گوشت بلدرچین به دلیل تازگی و پروتئین‌های فراوان خود مشتریان زیادی در بازار دارد. البته تخم بلدرچین هم به دلیل طعم خوشمزه و آهن بالای خود طرفداران بسیار زیادی دارد.

۲. مقاومت بالای این پرنده در برابر بیماری‌ها

بلدرچین مقاومت بسیار زیادی در برابر بسیاری از بیماری‌ها دارد همین امر سبب کاهش مرگ و میر این پرنده می‌شود و به این ترتیب، سود اقتصادی پرورش آن افزایش پیدا می‌کند.

۳. فضای مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

یکی دیگر مزایای مهم در پرورش بلدرچین فضای مورد نیاز برای پرورش این پرنده است. به طور تقریبی در یک قفس با ابعاد ۱ متر مکعب می‌توان ۴۰ بلدرچین را پرورش داد.

 

نکات و روش‌های پرورش بلدرچین

همانطور که گفتیم بلدرچین مقاومت بالایی در برابر بیماری دارد، اما برای بالا نگه داشتن توان سیستم ایمنی و رشد سریع این پرنده شما نیازمند مکمل‌ها و کنسانتره‌ مناسب برای این پرنده هستید. یکی دیگر از نکاتی که در پرورش بلدرچین باید به آن توجه کنید تغذیه مناسب است. در این بخش به برخی از نکات و روش‌های پرورش بلدرچین می‌پردازیم.

۱.  بهترین فصل برای پرورش بلدرچین

بهترین زمان برای خرید بلدرچین فصل زمستان و بهترین فصل برای پرورش این پرنده فصل بهار است. به این دلیل که بیشترین مقدار تخمگذاری این پرنده در فصل بهار بوده بهترین زمان برای پرورش این پرنده است.

۲.  ویژگی‌های مکان پرورش بلدرچین

مکانی که شما برای پرورش بلدرچین انتخاب کرده‌اید باید شامل محل آبخوری و دانخوری باشد که بلدرچین بتواند به راحتی آب و غذا بخورد.

۳. نگهداری بلدرچین در زمستان

در زمستان به دلیل سرما باید بلدرچین‌ها را به مکانی گرم منتقل کرد که از سرما در امان باشند. به همین دلیل لازم است مکان مناسبی را برای این پرنده در نظر بگیرید.

 

مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

همانطور که می‌دانید بلدرچین برای رشد نیازمند منابع و ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین E، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین D، ویتامین B3 و ویتامین B2 است. در این بخش به برخی از ویتامین‌های مورد نیاز بلدرچین اشاره خواهیم کرد:

  1. ۱. ویتامین A: برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن بلدرچین استفاده می‌شود.
  2. ویتامین E: برای جلوگیری از آسیب به سلول‌ها استفاده می‌شود.
  3. ویتامین K: این ویتامین یک ماده مهم در خون به حساب می‌آید.
  4. ویتامین B2:این ویتامین برای جلوگیری از کاهش رشد و کاهش آمار تلفات کاربرد دارد.
  5. ۵. ویتامین D: این ویتامین برای جذب کلسیم و فسفر در بدن بلدرچین ضروری است.
  6. ویتامین B3: این ویتامین برای تولید هورمون تیروئید کاربرد دارد.

تغذیه مناسب می‌تواند باعث رشد سریع بلدرچین شود. شرکت آدان دانه کنسانتره‌ ۲.۵ درصد  بلدرچین را برای رشد سریع  و بهترین راندمان تخمگذاری پرندگان شما در نظر گرفته است. از دیگر محصولات ضروری برای بلدرچین می توان به مکمل ویتامینه – معدنی ۰.۵ درصد بلدرچین اشاره کرد که شامل ویتامین A، ویتامین B، ویتامین K3، ویتامین B3، آنتی اکسیدان، روی و آهن است. این مکمل یک غذای کامل برای بلدرچین است و نیازهای تغذیه ای این پرنده را کاملا رفع می‌کند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات آدان دانه می‌توانید با شماره تلفن‌های شرکت آدان دانه تماس بگیرید یا به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

 

شرایط لازم برای پرورش بلدرچین در خانه

برای پرورش بلدرچین در خانه، برخی از شرایط لازم عبارتند از:

۱. انتخاب یک اتاق یا فضای مناسب برای پرورش بلدرچین که دارای نور و تهویه مناسب باشد.
۲. فراهم کردن قفس‌های مناسب با فضای کافی برای حرکت بلدرچین‌ها.
۳. تأمین منبع غذایی مناسب برای بلدرچین‌ها که شامل خوراک آماده یا مواد خوراکی مخصوص بلدرچین است.
۴. ارائه آب تمیز و تازه به بلدرچین‌ها به صورت مداوم.
۵. حفظ دمای مناسب در اتاق یا فضای پرورش بلدرچین، که برای بلدرچین‌ها بین ۱۸-۲۴ درجه سانتیگراد مناسب است.
۶. اطمینان از بهداشت و تمیزی محیط پرورش بلدرچین برای جلوگیری از بیماری‌ها و عفونت‌ها.

با رعایت این شرایط و موارد، می‌توانید بلدرچین‌ها را به شکل مناسب، در خانه پرورش دهید.

 

جمع بندی

اگر شما هم می‌خواهید پرورش بلدرچین را شروع کنید پیشنهاد ما به شما این است که به دو روش پرورش بلدرچین گوشتی و پرورش بلدرچین تخمگذار اقدام نمایید. امیدواریم از مقاله استفاده کافی را برده باشید. شما می‌توانید نظرات و نکات مدنظرتان را در زیر همین مقاله و در بخش نظرات بنویسید.

فهرست عناوین (کلیک کنید!)

دیگر مطالب وبلاگ آدان دانه را بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *